Nha Trang en Saigon - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Ruby, Elrik, Enzo en Loes - WaarBenJij.nu Nha Trang en Saigon - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Ruby, Elrik, Enzo en Loes - WaarBenJij.nu

Nha Trang en Saigon

Door: Ruby

Blijf op de hoogte en volg Ruby, Elrik, Enzo en Loes

11 Augustus 2014 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Hallo allemaal, In Nha Trang hebben we lekker rustig aan gedaan. In een paar minuten lopen zaten we op het strand. Het water was er redelijk schoon en lekker fris voor afkoeling tijdens het zonnen. Op het strand liepen locals eten te verkopen. Na veel afgeslagen te hebben (waar we inmiddels erg goed in zijn) toch maar een grote ronde bananen cracker gekocht. Er zat niet veel smaak aan, en na wat haren tegen gekomen te zijn, maar gestopt met eten. Er waren een hoop eettentjes en hebben dus ook steeds heerlijk gegeten. Nha Trang is voor de Russen als Salou voor ons. Overal zag je dan ook Russen en de borden en menu's waren er ook in het Russisch. Zaterdag zijn we bij 'm-lounge' wezen eten. Aan de manier van bedienen moeten we nog steeds wennen. Bij dit restaurant bleven ze met 3 man personeel bij je staan wachtend tot je wat gekozen had van de menu kaart. Zondag hadden we scooters gehuurd bij het hotel. Loes en Enzo reden ons overal veilig naar toe. Het was een mooi ritje langs de kust met hele mooie uitzicht punten. Het was fijn om zo even uit de drukte te kunnen zijn. We moesten een klein landweggetje op, dit vereiste wat rijkunsten, want het was erg hobbelig door de stenen. We kwamen uit bij de ingang van de Ba Ho waterval. De scooters geparkeerd en kaartjes gekocht. Eerst moesten we een stukje door de jungle lopen, en daarna begon het klimmen. Met de warmte is dat best een hele klus tussen de grote stenen en rotsen. Maar onderweg was het heel mooi! Op 1 plek kon je van de rotsen springen en in het water dobberen. Hierna zijn we de 40km lange rit weer terug gereden. Een hele leuke dag gehad, en moe maar voldaan in bed beland. Maandag een lekker relax dagje gehad op het strand. Tot 16.00 konden we in onze kamer om te douchen en de spullen te pakken. De backpacks konden we in het hotel laten, zodat we nog een hapje konden eten. Toen we daarna ook nog in een barretje tegenover het hotel gingen poolen, begon het heel hard te regenen. Op ons slippers en blote voeten naar het hotel gerend. Om 19.45 werden we opgehaald en naar de bus gereden, waarbij we bij het overstappen tot onze enkels in het water stonden. We hadden een 12 uur durende busrit, waarbij je in ligstoelen in de bus kon slapen.

Op dinsdagochtend kwamen we aan in Ho Chi Minh City (ook wel Saigon). We waren blij dat de busrit voorbij was, en hadden niet allemaal even lekker geslapen. Gelukkig hoefden we van het busstation maar een paar minuten te lopen tot we in het hotel aankwamen. Daar hebben we ontbeten en zijn we even ons bed ingekropen. Een paar uur later de stad ingegaan, in deze stad zijn veel parkjes en is het best heel groen. We zijn naar een oud postkantoor gegaan die nog steeds in gebruik is. Ook naar een katholiek kerkje geweest dat iets weg had van de Notre Dame uit Parijs. De terug weg naar het hotel begon het te regenen. Het regent hier gemiddeld 23 dagen in een maand, dus dat zal nog wel vaker gebeuren. Woensdag zijn we naar het paleis en een oorlogs museum geweest. Het was het paleis waar de oppositie in woonde en wat veroverd werd door de Vietnamezen, waardoor de oorlog voorbij was. De status waarin wij het gezien hebben was zoals het eruit zag rond die tijd. Hierna zijn we naar het oorlogs museum geweest. Dit ging over de Vietnamoorlog tussen de Vietnamezen en Amerikanen. Hierbij werden toxische gassen gebruikt, en hier zie je nog steeds de gevolgen van. Je ziet mensen en kinderen op straat die lichaamsdelen missen. Zo zagen we op straat twee broertjes waarvan er 1 in een rolstoeI zat, omdat hij twee benen miste, ze bedelden om geld. Hier schrik je wel van, en dit soort dingen zie je hier helaas wel veel. In het museum werd de oorlog uitgebeeld door middel van foto's, die af en toe wel schokkend waren. Op donderdag zijn we met een tour via het hotel naar de Cu Chi tunnels gegaan. Dit is uit dezelfde oorlog waarbij de Vietnamezen zichzelf tegen de Amerikanen konden beschermen. Je mocht voor deze tunnels dan ook niet zwaarder zijn als 40kg. Bij deze tour hadden we een leuke gids, die alles uitlegde en je liet ervaren hoe het in de tunnels was. Kortom twee dagen vol geschiedenis over Saigon. Vrijdag hebben we het wat rustiger aan gedaan. Omdat het ontbijt al om half 10 dicht ging zijn we uit bed gegaan om te ontbijten en vervolgens nog even wat te kunnen slapen. Op Elrik na.. Die heeft twee uur sportief gedaan, na 4 weken vond hij het wel weer nodig. Hierna gingen we op zoek naar China town, die we maar moeilijk konden vinden. Maar na een Chinese tempel te hebben gezien waren we tevreden en zijn we naar het hotel gegaan. Voor die avond hadden we namelijk kaartjes voor de waterpoppen show. Dit klinkt misschien een beetje oudbollig, maar het was erg leuk. Er was een klein orkest bij en er werd gezongen. Van het verhaal snapte we weinig, want in twee weken leer je maar weinig woordjes Vietnamees...

Op zaterdag vlogen we dan eindelijk naar Phu Quoc. Hier keken we stiekem toch wel een beetje naar uit. De vlucht ging goed, het was maar drie kwartier vliegen. We kwamen aan in ons resort, waar we onze eigen bungalow hebben. Het is erg mooi, en de zee is heerlijk (wel wat wild met rotsen). De avond zijn we in een strandtentje wat gaan eten en hebben we een wandeling over het strand gemaakt. Gisteren hadden we een scooter gehuurd, en waren we op zoek gegaan naar een ontbijt. Dit bleek nog een hele klus.. In geen één supermarkt vonden we brood, en er waren ook weinig tentjes. Uiteindelijk een aan de weg gevonden, waarbij het ons niks zou verbazen als wij de enigste gasten van deze dag zouden zijn geweest. Hierna zijn we in 1,5 uur naar een mooi strand gereden, Sao Beach. Hier was de zee heel rustig en niet erg diep. Lekker een middagje gerelaxt om vervolgens weer terug te rijden naar het resort. Vandaag blijven we lekker op het resort en genieten we van het strand, de zon en de zee. Groetjes Ruby

• 12 Augustus 2014 - 17:59

Linda :

Wow, luitjes wat zullen jullie mooie plaatjes in je hoofd hebben. Als er ooit een off-day is, denk dan maar aan Phu Quoc, de zon, de zee en het strand. Het voelt rijk dat jullie dit zo relaxed mogen beleven. Morgen veel plezier met snorkelen. En wat er nog meer volgt. Enne, dit willen jullie niet horen, maar nog 10 nachtjes slapen en dan....gaan wij jullie weer knuffelen. Nog veel avontuur!
    groetjes Linda

• 13 Augustus 2014 - 21:26

Fred:

Hoi meisje,
    Leuk stukje weer hoor! Het goede nieuws is dat je boeken er zijn en het slechte dat de keuken niet erg vordert...
    Veel plezier nog allemaal in die laatste weken, ik wordt jaloers als we die mooie stranden zien. Geniet er van.
    Fred

• 14 Augustus 2014 - 07:03

Leon:

Heel prettig dat jullie ons goed op de hoogte houden en ons een stukje laten mee beleven van jullie mooie reis. Overigens nu nog 9 nachtjes. Hahahahahaha. Dit even als revanche op de berichtjes die Enzo stuurde aan zijn moeder ONZE TIJD 4.30, waarbij je moeder haar mobiel afging. Nogmaals dank daarvoor :-(