De reis door Vietnam. - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Ruby, Elrik, Enzo en Loes - WaarBenJij.nu De reis door Vietnam. - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Ruby, Elrik, Enzo en Loes - WaarBenJij.nu

De reis door Vietnam.

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Ruby, Elrik, Enzo en Loes

01 Augustus 2014 | Vietnam, Nha Trang

Hallo iedereen,

Alweer een aantal dagen verder en de tijd vliegt, helaas. De laatste dagen in Hanoi waren leuk. We zijn op zoek gegaan naar een uitkijkpunt wat ons een mooi uitzicht zou geven over de stad. Via ons hotel hadden we het adres gekregen en vol goede moed zijn we gaan lopen. Na flink gezocht en gevraagd te hebben kwamen we erachter dat de mevrouw van het hotel ons wel naar een hoog gebouw had gestuurd, maar dat dit een kantoorpand was en we dus niet naar binnen mochten. In heel Hanoi bestond zo'n uitkijktoren niet. Toen zijn we in de taxi gestapt en naar Royal city gegaan. Een mega groot winkelcentrum met evenementen en een zwembad met veel glijbanen in de kelder, ook hadden ze nog een kunstijsbaan, bowlingbaan en een waterval. Wat ons verbaasde was dat er geen enkele Europeaan was. Iedereen keek naar ons en zwaaide, ze waren duidelijk aapjes aan het kijken en wij waren de aapjes. Ook wel eens leuk om te ervaren. Er werd ons ook nog gevraagd of we modellenwerk wilden doen, maar dat hebben we afgeslagen. Uiteindelijk zijn we wezen zwemmen en moesten we een kaartje kopen op lengte, hoe kleiner hoe goedkoper. Vette pech dus!

Maandag zijn we naar Halong bay gegaan met een tour. Eén van de 7 wereldwonderen. Het hotel had dit echt top voor ons geregeld. We werden opgehaald door een busje die ons, na een rit van 4 uur,  bij de boot afzette, waar we een nacht op zouden slapen. We zijn naar een grot geweest, hebben gekayakt en zijn wezen zwemmen. Het eten werd vers bereid en er kwamen voor ons vieren ongeveer 8 schalen per  maaltijd op de tafel. 's Avonds hebben we op het dek een potje gekaart en genoten van het uitzicht en de lichtjes die steeds meer tevoorschijn kwamen. De volgende morgen zijn we om 5.30 opgestaan om naar de zonsopgang te kijken. Helaas was het bewolkt en konden we weer terug naar bed. Deze dag zijn we naar een parel boerderij geweest, wat erg leuk was. Vervolgens kregen we nog een kookworkshop en hebben we zelf loempia's gemaakt. Hierna zijn we teruggevaren naar het vaste land en hebben we weer de busrit teruggemaakt.

's Avonds hebben we de nachttrein naar Hue genomen. We hadden gekozen voor de harde bedden en een zes persoonscabine. Dit was goedkoper dan de zachte bedden. Het was goed te doen, maar echt comfi kon je het niet noemen. Onder ons lagen twee locals die tassen en pakketten mee naar binnen sleepten en ook nog 2 ventilators. Toen we geinstalleerd waren, haalde één van de twee een 5 liter fles met paarse drank tevoorschijn. Na het geproefd te hebben, kwamen we erachter dat dit zelf gebrouwen Whisky was. Gelukkig dronk hij niet het hele vat leeg en hebben we rustig kunnen slapen.

Om 8.30 uur kwamen we aan in Hue en hebben we in het hotel ontbeten. Vervolgens zijn we naar een soort oud paleis geweest, waar een huisje, tempel, theater en nog veel meer voor de oude koning stond. Ook werder er verschillende koningen herdacht. Het was een behoorlijk groot complex en de zon scheen behoorlijk, dus wij werden vier lopende watervallen. Ondanks dat was het leuk om te zien. Daarna zijn we teruggegaan naar de kamer om af te koelen in de airco. Helaas lag de stroom eraf maar na 1,5 uur kon die dan eindelijk aan. 's Avonds in een pizzaria gegeten en door de hoosbui naar het hotel gerend.

Gisteren wilden we de nachttrein bespreken voor overmorgen. Maar kwamen we erachter dat die tot 4 augustus vol geboekt zat. Dit was echter voor ons veel te laat aangezien we alles al gezien hadden in het stadje. Volgens het hotel moesten we even gaan kijken bij het treinstation, want soms klopte internet niet. Elrik mocht achterop de scooter bij de loopjongen van het hotel. Uiteindelijk was er inderdaad geen plek meer in de trein alleen voor gisterenavond. Dus er zat niets anders op dan die te boeken en een dag eerder het hotel uit te gaan. Er was alleen nog plek op de stoelen dus geen bedjes dit keer voor ons. Enzo was aan de beurt om te pinnen, dit ging alleen niet helemaal goed, want het apparaat sloeg op hol en slikte zijn pasje in. Nadat de receptioniste van het hotel contact had gehad met de bank, zou Enzo om 5 uur weer in het hotel moeten zijn om achter op de scooter naar de bank te gaan om zijn pasje op te halen. Ondertussen zijn we lekker gaan zwemmen in het hotel om de hoek. Om 5 uur zijn we teruggegaan en hoorde we dat de nieuwe receptionist er niks van af wist en hij maar een taxi moest nemen. Zo gezegd zo gedaan, de taxi chauffeur vertelde dat de bank om 5 uur dicht was dus dat die eigenlijk voor niks heen en weer reed. Om 5 over 5 kwamen Enzo en Elrik aan bij de bank. Elrik wachtend in de auto om te taxi vast te houden (die uiteindelijk ook mee naar binnen rende, de reden hiervan weten we nog steeds niet). En Enzo een flinke sprint naar binnen getrokken, wat de 12 balimedewerksters aan het lachen maakte. Gelukkig was die nog open en na paspoort controle kreeg die het pasje weer terug. Ondertussen hadden Ruby en ik de boel opgeruimd, omdat we om 21.30 op het treinstation moesten zijn en we nog vanalles te doen hadden. Om half 10 stonden we op het perron en kwam er al een trein aan. Aangezien de tijden niet altijd kloppen liepen we met de menigte mee, toen de deuren open gingen naar het perron. Na nagevraagd te hebben of deze trein naar Nha Trang ging, kwamen we erachter dat deze trein naar Hanoi ging. Kortom de verkeerde kant op. Nadat al deze mensen ingestapt hadden, was het perron voor ons alleen. Er liepen alleen nog wat medewerkers en op een gegeven moment kwam de horde weer aanlopen voor onze trein en konden we instappen. De stoelen waren echt niet lekker om op te slapen en de felle lichten van de tl balken bleven de hele nacht aanstaan. Vervolgens ging om 6.30 de tv aan en stond de film keihard. Ook kwamen er allemaal etenskarren voorbij rijden. Aangekomen in Nha Trang de taxi naar het hotel genomen dachten we. De receptie vertelde dat er twee hotels waren die Ruby hotel heette en dat wij bij de verkeerde stonden. Na 2 km lopen waren we bij het goede hotel en konden we naar de kamers. Daarna zijn we lekker naar het strand gegaan en hebben heerlijk gerelaxed. Vervolgens uit eten geweest en de nachtbus geboekt voor naar Saigon op 4 augustus. Weer een andere manier van reizen.
We zijn benieuwd!

Groetjes Loes

• 01 Augustus 2014 - 17:57

Fred:

We zijn weer op de hoogte.
    Klinkt allemaal wel weer spannend hoor!
    Bedankt voor het stukje Loes, gaan we op de kaart kijken waar jullie zitten.

Veel plezier allemaal!

• 02 Augustus 2014 - 07:08

Leon:

Hey Aapjes wederom leuk om weer wat te horen. Have fun ! De stukjes worden steeds langer dus maar een dagje vrij genomen :-)

Tags: vietnam