Laatste verslag! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruby, Elrik, Enzo en Loes - WaarBenJij.nu Laatste verslag! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ruby, Elrik, Enzo en Loes - WaarBenJij.nu

Laatste verslag!

Door: Enzo

Blijf op de hoogte en volg Ruby, Elrik, Enzo en Loes

21 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

Hey iedereen!
Alweer de laatste blog, morgen komen we al weer aan in Nederland. In de laatste week zijn we nog naar pattaya geweest, een badplaats in Thailand. Allereerst zijn we na de vliegreis opgehaald door een busje naar een hotel in Bangkok waar we een nachtje verbleven om even op adem te komen van het reizen. De volgende ochtend zijn we met een bus naar pattaya vertrokken, waar we 2 uur later aankwamen. Na een korte taxirit, kwamen aan in ons Hotel, waar we een family room hadden geboekt. We hadden een fijne kamer met twee hele grote slaapkamers en twee badkamers, maar tot onze verbazing hadden we ook een woonkamer! Savonds hebben we de stad een beetje verkend en zijn we snel gaan slapen.
De ochtend daarna zijn we na een supergroot ontbijt buffet, naar een tempelcomplex geweest in het zuiden van pattaya. Hier is in een van de tempels een prins, Buddha geworden. Toen we weer wilde vertrekken was er nergens een taxi te bekennen. We vroegen aan een local of zij een taxi voor ons wilde bellen, maar deze waren niet bereid helemaal naar het tempelcomplex te rijden. Na wat overleg met haar man, wilde ze ons wel bij de grote weg afzetten. We werden super de luxe in een pick up truck in de achterbak vervoerd. De aardige vrouw en man wilde absoluut geen geld aannemen en keken ons na of we wel de goede kant op gingen. Top geregeld dus! Savonds hebben we lekker gegeten en gepoold bij een barretje.
De volgende dag hebben we een dagje geshopt bij een outlet mail, waar veel bekende merken voor een niet al te groot prijsje te koop stonden. Savonds zijn we naar Mini Sam geweest, een soort madurodam, alleen dan van alle grote westerse en Aziatische gebouwen.
Op onze echt laatste volle dag in Pattaya zijn we naar een 3d art gallery geweest. Waar vooral gezichtsbedrog en 3d effecten centraal staan. Na een kleine taxirit hebben we ook de Sanctuary of Truth bezocht. Waar elrik nog een rol speelde in een thaise zwaardvechtshow. De Tempel was in de stijl zoals alle andere tempels, alleen dan volledig van hout! Dit was een prachtig gezicht zo dicht bij de zee.
Hierna hebben we nog wat laatste inkopen gedaan toen we nog een leuk winkelcentrum tegen kwamen en hebben we savonds in onze woonkamer een filmpje gekeken.
Vandaag zijn we vertrokken naar onze eerste en laatste bestemming van ons Azië reis, Bangkok. We kwamen laat in de middag aan, hebben net gegeten en de rest van de avond gaan we ons vermaken met wat spelletjes. We zien er allemaal weer naar uit om terug naar Nederland te komen. Dus morgen weer terug met het vliegtuig, eerst naar Dubai en met een snelle overstap vliegen we door op dusseldorf. Vanavond 23.59 Nederlandse tijd staat hier de wekker, en gaan we weer richting huis en kunnen we alle mooie ervaringen die we hebben opgedaan meer in detail vertellen!